Aveţi pofte?

Home  >>  Diverse  >>  Aveţi pofte?

Aveţi pofte?

Postat pe 24 august 2015, In categoria Diverse

Am primit astăzi un mail interesant despre pofte.  Fiindcă toţi avem pofte, m-am gîndit să vă împărtăşesc şi vouă, cititorilor mei, cum e cu poftele astea. Un lucru ştiu sigur,pofta vine şi mâncând. Menţionez că  textul nu e prelucrat şi că pofta de bani nu e specificată. laugh

 

„Fiecare poftă are o cauză.

Unora le este poftă de ciocolată, altora de ceva sărat.

Oricare ar fi pofta ta, uneori este atât de puternică incât te face să ieşi din casă in miez de

noapte şi să te duci la magazin să-ţi cumperi mâncarea după care salivezi. Pofta de un anumit

aliment este modul corpului prin care iţi spune că duce lipsă de vreo substanţa din acea

mâncare. Şi de multe ori,  ca să-ţi satisfaci intr-adevăr pofta, trebuie să manânci altceva decât

crezi ca ai nevoie.

Dacă ţi-e poftă de ciocolată:

– ai nevoie de magneziu, pe care il găseşti in nuci, seminţe, legume, fructe.

Dacă ţi-e poftă de ceva dulce, ai nevoie de:

– crom pe care il găseşti in brocoli, struguri, brânză, fasole boabe, pui, ficat de viţel

– carbon pe care il găseşti in fructe proaspete

– fosfor pe care il găseşti in pui, vită, ficat, peşte, ouă, lactate, nuci, legume, fulgi

– tryptophan pe care il găseşti in brânză, carne de miel, ficat, spanac, cartofi, stafide

Dacă ţi-e poftă de pâine, pâine prăjită , ai nevoie de azot, pe care il gaseşti in mâncăruri proteice: peşte, carne, fasole boabe, nuci.

Dacă ţi-e poftă de grăsimi (chipsuri), prăjeli, ai nevoie de calciu,pe care il gaseşti in muştar, ceapă, brocoli, legume, susan, brânza, nap.

Dacă ţi-e poftă de cafea sau ceai, ai nevoie de:

– fosfor pe care il găseşti in pui, vită, ficat, peşte, ouă, lactate, nuci, legume, fulgi

– sulf pe care il gaseşti in galbenuşul de ou, ardei roşii, usturoi, ceapă

– sare, fier pe care il găseşti in peşte, carne de pasăre, fructe de mare, verdeaţă, cireşe negre

Dacă ti-e poftă de alcool sau pastile care să te relaxeze, ai nevoie de:

– proteine pe care le gaseşti in carne de pui, de porc, nuci, lactate, fructe de mare

– calciu, pe care il găseşti in muştar, ceapă, brocoli, legume, susan, branza, napi

– potasiu,  pe care il găseşti in măsline negre, cartofi, spanac, verdeţuri amare

Dacă ţi-e poftă de gheaţă, ai nevoie de fier  pe care il găseşti in peşte, carne de pasăre, fructe de mare, verdeaţă, cireşe negre.

Dacă ţi-e poftă de mâncare prăjită, ai nevoie de carbon pe care il găseşti in fructe proaspete.

Dacă ţi-e poftă de băuturi acidulate, ai nevoie de calciu  pe care il găseşti in muştar, ceapă, brocoli, legume, susan, brânzî, nap.

Dacă ţi-e poftă de mâncăruri sărate, ai nevoie de cloruri pe care le găseşti in peşte, lapte de capră, sare de mare.

Dacă ţi-e poftă de mâncăruri acide, ai nevoie de magneziu pe care il găseşti in nuci, seminţe, legume, fructe.

Dacă ţi-e poftă de lichide, ai nevoie de apă. Trebuie să bei circa 8-10 pahare de lichid pe zi.

Dacă ţi-e poftă de solide, mai degrabă decât lichide, ai nevoie de apă. Corpul tau a fost deshidratat pentru o perioadă aşa lungă de timp incât nu mai simte nevoie de apă. Trebuie sa bei cât mai multă apă posibil pentru a reveni la normal.

Dacă ţi-e poftă de băuturi reci, ai nevoie de mangan pe care il găseti in alune, nuci, arahide, ananas, coacăz negru.

Dacă ai anumite pofte in perioada premenstruală ,ai nevoie de zinc pe care il găseşti in carne roşie, fructe de mare, rădăcinoase, salată, legume cu Frunze.

Dacă iţi este mai mereu foame. ai nevoie de:

– siliciu pe care il găseşti in nuci, seminte

– tirozina pe care o găseşti in suplimentele de vitamina C, portocale,verdeţuri , legume si fructe

roşii

– tryptophan pe care il găseşti in brânză, carne de miel, ficat, spanac, cartofi, stafide

Dacă nu ai poftă de mâncare, ai nevoie de:

– vitamina B1 pe care o găseşti in fasole, nuci, seminţe, ficat

– vitamina B3 pe care o găseşti in ton, carne de vită, pui, curcan, porc, legume, seminţe

– cloruri pe care le găseşti in peşte, lapte de capră, sare de mare

Dacă ţi-e poftă de tutun, ai nevoie de:

– siliciu pe care il găseşti in nuci, seminţe

– tirozina pe care o găseşti in suplimentele de vitamina C, portocale, verdeţuri, legume si fructe

roşii ”

poză: antena3.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>