Mâncaţi ouă şi beţi cafea?

Home  >>  Diverse  >>  Mâncaţi ouă şi beţi cafea?

Mâncaţi ouă şi beţi cafea?

Postat pe 4 iulie 2015, In categoria Diverse

Astăzi, un prieten bun, mi-a trimis un mail despre cafea şi ou. Sincer, nu ştiam nimic din ceea ce am citit. Am aflat, în schimb, că n-o să ratez nicio dimineaţă fără să savurez o cafea şi să mănânc, cel puţin, un ou. În sfârşit, ceva bun şi care nu îngraşă.coffee

 

Evităm ouăle şi ne hrănim cu cereale la fiecare mic dejun. De fapt, ar trebui să facem exact

invers. Un specialist în nutriţie, Kris Gunnars, arată care sunt cele mai răspândite mituri.

Ouăle sunt nesănătoase Nimic mai fals. Ouăle nu cauzează boli de inimă şi se numără

printre cele mai hrănitoare alimente din lume. Ouăle fierte, consumate la micul dejun, dau

chiar o mână de ajutor celor care vor să slăbească. Un studiu recent a arătat că ouăle ajută,

în primul rând, la creşterea nivelului „colesterolului bun” şi consumul de ouă nu este asociat

în niciun fel cu riscul de boli de inimă. Consumul de ouă ne protejează şi ochii, doarece

organismul îşi „procură” din acest aliment unii antioxidanţi esenţiali.

Grăsimea saturată este de evitat. Acum câteva decenii, nutriţioniştii au pus „epidemia” de

boli cardiace pe seama consumului excesiv de grăsimi în general şi de grăsimi saturate în

particular.Însă, un studiu publicat în 2010, care a implicat studierea a 347.747 subiecţi, a

arătat că nu există nicio legătură directă între bolile de inimă şi consumul de grăsimi

saturate. Aşadar, nu ar trebui să ne ferim de carne, ulei de cocos, brânză ori unt. Alimentele

naturale bogate în grăsimi saturate sunt, de fapt, bune pentru sănătate.

Toată lumea trebuie să mănânce cereale! De fapt, cerealele sunt alimente slabe în

nutrienţi, comparativ cu alte alimente, precum legumele, de exemplu. Cerealele bogate în

gluten sunt chiar periculoase pentru sănătate. Glutenul poate cauza probleme intestinale,

oboseală cronică şi durere. Consumul de gluten a fost asociat şi cu alte afecţiuni.

Dieta bogată în proteine este rea pentru oase şi rinichi! De fapt, este exact invers. O

alimentaţie bogată în proteine duce la întărirea structurii osoase şi la reducerea riscului de

fracturi. Mitul conform căruia proteinele ar fi duşmanii oaselor şi rinichilor a apărut în urma

unor studii controversate, care au analizat numai efectul pe termen scurt al unor alimente

bogate în proteine. Mitul poate fi demontat extrem de simplu. Diabetul şi hipertensiunea

arterială sunt cele mai comune boli care duc la infarctul renal. Ori dieta bogată în proteine

limitează efectele diabetului şi este indicată pentru scăderea tensiunii.

Mesele mici şi dese, cheia marilor succese! Se spune că este mai bine să împarţi

cantitatea zilnică de mâncare în 6-7 mese mici, nu în 3 mese mari. De fapt, nu este nicio

dovadă care să susţină acest mit.

Iata opt motive stiintifice pentru care trebuie sa bei cafea:

Te face mai destept. Cafeaua stimulează activitatea cerebrală si imbunătăţeste mai

multe functii cognitive: memoria, dispoziţia, vigilenţa, nivelul de energie din corp.

Este cheia longevităţii. Cercetătorii care au studiat sănătatea cardiovasculară spun

că o cească de cafea fiartă la ibric ar putea fi explicaţia pentru care locuitorii din insula

greceasca Ikaria ajung la respectabila vârsta de 90 de ani. „Cafeaua greceasca fiartă

la ibric este bogată in polifenoli si antioxidanţi si conţine doar o cantitate moderată de

cofeină, având mai multe beneficii in comparaţie cu alte băuturi pe baza de cafea”,

spune medicul Gerasimos Siasos.

Cafeaua arde grăsimile. Ştiai că fiecare produs care accelereaza arderea grasimilor

are in compoziţie cafeina? Există un motiv bun pentru asta. Cafeaua stimulează rata

metabolica cu 3-11%. De asemenea, alte studii au confirmat că această substanţă

poate sa accelereze arderea grasimilor cu 10% in cazul persoanelor obeze si cu

29% in cazul persoanelor slabe.

Cafeaua conţine ingrediente interesante.  Cafeaua este 98% apa. Insă, celelalte

substanţe in proportia de 2% sunt cele mai importante. Aroma cafelei este data de 2-

etilfenol, o substantă care, in cantităti mai mari, s-ar putea să-ţi provoace greată.

Consistenţa cremoasă a cafelei este dată de acetil metil carbinol, o substantă ce se

găseşte şi in unt. Trigonelina ii dă o aromă de pamânt, dar luptă si cu bacteriile ce

atacă dinţii. Acidul dicafeoylquinic in proportie de 3,5% este o altă substantă prezentă

in cafea, care protejează creierul de radicalii activi.

Cafeaua combate durerile de cap si migrenele. Medicii explică acest efect al cafelei

prin faptul că medicamentele care combat cefaleea conţin cafeina. Prin urmare,

atunci cand ai dureri de cap, bea o cească de cafea si durerile de cap vor disparea.

Cafeaua te protejează de diabet. Diabetul de tip 2 este o problema de sănătate

enormă, care afecteaza in prezent 300 milioane de oameni in jurul lumii. Cercetătorii

au ajuns la concluzia ca cei care consumă regulat cafea au cu 23-50% mai puţine

şanse să dezvolte această boală.

Cafeaua te protejează de bolile bătrânetii. Pentru ca imbunătăţeşte activitatea

cognitivă, cafeaua are efecte puternice împotriva Alzheimerului si a demenţei, boli

care afectează persoanele cu vârsta peste 65 de ani. Pentru acestea nu există

tratament, dar o cafea pe zi poate fi o metodă foarte bună de prevenţie.

Cafeaua protejează ficatul. Si ficatul are de beneficiat de pe urma dozei zilnice de

cafea. Dr. Craig Lammert, autorul principal al studiului, si un gastroenterolog cu

experienta de la Clinica Mayo, a aratat ca un consum regulat de cafea poate reduce

riscul de contractare a bolii numite Colangita sclerozanta primitiva. Aceasta este o

boală rară de ficat, care poate provoca distrugeri mari si, daca este nediagnosticată

sau netratată, poate provoca cancer biliar, ciroză, sau insuficienţă hepatica.

Aşa că, viaţa e frumoasă  dacă vă plac oule şi consumaţi cafea!victory

 

Un comentariu pana acum:

  1. BARAN ECATERINA spune:

    FOARTE INTERESANT ! PERSONAL AVEAM NEVOIE DE ACEASTA CONFIRMARE . EVIT OUALE SI CAFEAUA , DATORITA FAPTULUI CA SUNT CARDIACA, HIPERTENSIVA, COLESTEROL RIDICAT . VA MULTUMESC !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>